Hjälp Vanliga frågor och svar

 

Lyreco.se > >
Ditt konto
Din beställning
Betalningsinformation
Leveransinformation
Garanti och retur
Kontakta Oss
Våra butiker
Guider
Övrig information

Lyreco.se

Är det säkert att använda lyreco.se?

Vi är fast beslutna att göra lyreco.se så säker som möjligt för våra kunder. I linje med detta följer vi strikta underhålls-, datalagrings- och tekniska riktlinjer för att förhindra obehörig åtkomst till hemsidan. Läs mer i vår Integritetspolicy

Dessutom är lyreco.se en "Secure Site" erkänd av VeriSign, ett ledande säkerhetsföretag. Lyreco.se använder också 3D Secure som är en säkerhetslösning för kortköp på internet som har tagits fram av kortnätverken Visa och Mastercard. 3D Secure ökar säkerheten för köp på nätet och är en del av EU:s regler kring kortbetalningar online (PSD2). Om du tror att någon har använt din personliga information på ett felaktigt sätt eller har gjort inköp som du inte tillåter bör du kontakta oss omedelbart.

Är det samma utbud på lyreco.se och i Lyreco kataloger?

Nej, du hittar ännu fler varor på lyreco.se - särskilt inom kategorierna möbler och teknik. Det kan även finnas skillnader i utbud och pris mellan våra butiker, på lyreco.se och i våra kataloger.

Hur vet jag om en vara finns i lager på lyreco.se?

När du bläddrar bland varorna på lyreco.se ser du en lagerindikator för varje vara. Den är antingen grön med texten "I lager" eller röd med texten "Tillfälligt slut".

Om du försöker lägga till en vara som är slut i kundvagnen får du ett felmeddelande. Meddelandet säger att varan inte är tillgänglig och kan därför inte läggas i kundvagnen. Om du vill beställa en vara som inte finns i lager kan du kontakta oss så hjälper vi dig.

Vad händer med min beställning om min Internet-anslutning bryts t.ex. vid ett strömavbrott?

Om din Internet-anslutning bryts eller om din dator kraschar när du beställer så försvinner inte din beställning. Så länge du är inloggad på lyreco.se eller har en webbläsare som accepterar cookies, så kommer dina varor att finnas tillgängliga i varukorgen. Vår kundservice ser sedan till att det inte finns några dubbletter i systemet. Om du har frågor får du gärna kontakta oss.

Vem kan jag kontakta om jag har tekniska problem med hemsidan?

Vår kundservice hjälper dig gärna med tekniska frågor.

Lyreco.se och "Cookies"

Vår hemsida lyreco.se använder "cookies" enbart för att ge dig en smidig köpupplevelse. De hjälper oss att bland annat att: spara ditt användarnamn och lösenord för automatisk inloggning (om du har valt detta alternativ) och behålla varor i din varukorg om du lämnar hemsidan innan du avslutat beställningen. Cookies ger oss inte någon kontroll över din dator. När du länkas till våra samarbetspartners hemsidor kan de också komma att använda cookies. Vi har inte tillgång till och/eller kontroll över dessa cookies. Läs mer i vår Cookiepolicy.